Logo

LOGO

StudioFrisk, Wendy de Kruijff vertelt:

Margrieta Haan is zelfstandig adviseur op het gebied van wonen, zorg en welzijn. Zij houdt zich bezig met alles wat met wonen, verhuren en dienstverlening aan de klant te maken heeft. Zij is inzetbaar als adviseur, interim manager en procesbegeleider en heeft een specialisatie richting het scheiden van wonen en zorg.

Dit zien we terug in het logo. Als punt op de ‘i’ zien we een beeldmerk in de vorm van een huisje. Het huisje spreekt voor zich: het gaat om wonen in de breedste zin van het woord. Het huisje heeft afgeronde hoeken en is vrij compact. Dit levert het gevoel van warmte en een ‘thuis’ op. Dit past bij Margrieta, zij is een warm en betrokken persoon. In haar werk gaat zij ook op deze manier met alle betrokkenen om.

In het huisje zien we een lijntekening en rode stippen. Vroeger werden we wel eens uitgedaagd om een ‘huisje met een kruisje’ te tekenen in zeven lijnen, zonder de pen van het papier te halen. Zo is Margrieta Haan ook bezig om alle processen in goede banen te leiden. Echter, soms zijn er obstakels op de weg. Margrieta besteedt hier de juiste aandacht aan en de weg wordt vervolgd. Zij zorgt voor een werkbare situatie, de lijnen zijn kort en to the point.

Ook kunnen we in deze lijnen het verbindende aspect van Margrieta Haan zien. Zij is een netwerker en bruggenbouwer, legt graag lijnen tussen verschillende partijen.

Het huisje heeft diepte en inhoud. Dit is te zien door de donkerblauwe vorm in de achtergrond. Margrieta Haan is in staat om draagvlak te creëren in haar diverse projecten. Het lichtblauwe huisje wordt zo gedragen en ondersteund. Hierin zien we ook het onderdeel zorg terug.

Het gebruikte lettertype is de Kinesis. Deze schreefletter heeft een heldere en betrouwbare uitstraling en levert een mooi woordbeeld op. De achternaam staat onder de voornaam en ondersteunt het geheel. De ‘g’ en de ‘H’ zijn aan elkaar bevestigd. Ook hierin zien we het verbindende aspect. Er is een hapje uit de onderste vorm van de ‘g’,
het is geen gesloten vorm. Margrieta Haan is immers een toegankelijk persoon.

In het logo zijn verschillende kleuren gebruikt. Rood is de kleur van kracht, warmte en vitaliteit. Ook past het goed bij Margrieta’s rode bril en auto. Er worden twee kleuren blauw gebruikt. Blauw is de kleur van kalmte, comfort en rust. Deze rust krijgt men wanneer men met Margrieta Haan in zee gaat. Ook zien we een witte kleur terug. Deze kleur geeft een warme uitstraling. Daarnaast zien we ook wit in de huisstijl terug, als frisse tegenhanger.

StudioFrisk, Wendy de Kruijff
Uitgebreide logoverantwoording

LOGO